Hardloopschema beginners

Kies hieronder een beginnerschema of maak je eigen schema op maat.

Het eerste programma gaat uit van het absolute minimum en is daarom vooral bedoeld voor absolute beginners en personen met overgewicht. Als je aanvangsniveau beter is, begin je bij programma 2 of misschien zelfs bij 3. Als drie keer lopen per week te zwaar is, kun je een training vervangen door 45 minuten fietsen.

Beginnersschema 1: het absolute minimum.
Beginnersschema 2: naar dertig minuten.
Beginnersschema 3: een uur hardlopen.

Looptips

  • Op zachte of harde ondergrond?

    Op zachte of harde ondergrond?

    In tegenstelling tot wat je zou denken is er nauwelijks bewijs dat je eerder geblesseerd raakt op een harde ondergrond. Zo zijn er meer opmerkelijke feiten.

  • Mythe om zeep

    Mythe om zeep

    De obesitasparadox was een paar jaar geleden nog voorpaginanieuws: kun je dik zijn en toch gezond?

  • Essentiële sessies

    Essentiële sessies

    Als je niet elke week consequent kunt trainen, is het tijd om je schema aan te passen om toch vooruitgang te boeken.

  • Gunstige hartslag

    Gunstige hartslag

    Wetenschappers kunnen je steeds meer vertellen over je hartslag en met handige apparatuur leer je zelf ook steeds bij. Aan jou de keuze: hoog of laag?

  • Varieer je vaste rondje

    Varieer je vaste rondje

    Je kunt natuurlijk elke week hetzelfde rondje lopen, maar alleen van variatie word je beter. Probeer daarom eens wat anders.

Advertentie
Advertentie

volg ons