10 tips om door te zetten

Voor een dip in je motivatie zijn genoeg redenen, maar een geldig excuus om niet te lopen, is er bijna nooit.

vrijdag, 12 mei 2017, 7:00
10 tips om door te zetten

 Met deze tien tips blijf je doorlopen.

1 / 10

1. Exotische wedstrijd

Schrijf je in voor een groot loopevenement in het buitenland. Niets geeft je meer motivatie dan het toewerken naar een exotische wedstrijd, zoals de Great Wall Marathon in China of natuurlijk de volstrekt unieke New York City Marathon.

arrow down
2 / 10

2. Even vergeten

Vergeet de tijd. Er zijn looptrainers die adviseren om je horloge af en toe thuis te laten. Soms werkt het bevrijdend om slechts op gevoel te lopen.

arrow down
3 / 10

3. Nieuwe wegen

Verken nieuwe paden. Als je constant hetzelfde rondje rent, kan dat demotiverend werken. Zoek alternatieve looproutes in je buurt met behulp van een van de vele loop-apps.

arrow down
4 / 10

4. Niet nadenken

Niet nadenken, omkleden! Peins niet te veel over de zware looptraining die eraan komt. Kleed je gedachteloos om. Je mag je loopkleren weer uittrekken, maar pas nadat je buiten bent geweest en er flink in hebt gezweet.

arrow down
5 / 10

5. Jezelf belonen

Geef jezelf running miles. Beloon jezelf met één punt per gelopen kilometer. Stel een lijst samen van ‘beloningen’ met een bijbehorende aantal punten. Denk aan: een doos bonbons – 750 kilometer, nieuwe schoenen – 700 kilometer, een middag wellness 3000 kilometer, etc.

arrow down
6 / 10

6. Op het strand...

Je wilt er goed uitzien op het strand. Of niet soms?

arrow down
7 / 10

7. In bed...

Getrainde mensen presteren beter in bed. Echt waar, er is voldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.

arrow down
8 / 10

8. Het gevoel erna!

Onthoud deze simpele waarheid: je voelt je altijd beter ná een loopsessie dan ervoor.

arrow down
9 / 10

9. Dat schema...

Verlies het overzicht. Schuif dat trainingsschema van tijd tot tijd gewoon eens aan de kant. Stop met nadenken en plannen en concentreer je volledig op het lopen zelf.

arrow down
10 / 10

10. Creativiteit

Wees creatief. Zoek eens andere manieren om je kilometers te maken. Voetbal bijvoorbeeld. Wist je dat een gemiddelde middenvelder tijdens een wedstrijd zo’n tien kilometer aflegt? Genoeg sportieve afwisseling te vinden, tegenwoordig.

 

 

Meer Looptips nodig? We hebben er nog héél veel voor je in onze special 1001 Hardlooptips.

arrow down