Wedstrijd kriebels

Wedstrijd kriebels. De een vindt ze fijn, de ander is ze liever kwijt dan rijk. Vlak voor de wedstrijd is het echter prettig om lichaam en geest even te ontspannen. Gebruik deze tips om rust en ruimte te creëren in je hoofd.

maandag, 11 juli 2011, 8:00
Wedstrijd kriebels

Ook de kriebels voor je wedstrijd dit weekend? Zingzanikt het al dagen door je hoofd? Lijkt
je nog-te-doen lijstje een eindeloos vervolgverhaal? Is je brein al aan het verzuren?

Tijd om de wedstrijdstress uit te schakelen en te switchen naar een behagelijke staat van kalmte.
Visualiseer. Verplaats jezelf naar een plek waar je je prettig en op je gemakt voelt. Adem diep in en rustig en langzaam uit. Je onderbewustzijn zal ontspannen en de rest van je lichaam volgt. Gebruik dit om je vlak voor de start af te sluiten van alles en iedereen. Zo creëer je rust en ruimte in je hoofd.

Een tweede optie is bezig te blijven door afleiding te zoeken. Maak een playlist met liedjes die je inspireren of kalm maken en luister daar naar. Doe desnoods een kruiswoordpuzzel, herlees de laatste uitgave van je favoriete loopblad of geniet van het vooruitzicht op dat fijne, roze finishgevoel. Raak niet al te zeer in dromenland, je moet nog wel op tijd naar de start.

[11 juli 2011]
Runner’s World

Tags: