Hardlopen, maar dan net even anders

Om een sterkere loper te worden, zijn er veel oefeningen denkbaar. Van eenvoudig tot ingewikkeld, van staand tot liggend.

vrijdag, 4 augustus 2017, 7:00
Hardlopen, maar dan net even anders

Romp en heupen

Alles dat maar op hardlopen lijkt, verbetert jouw potentie om in de toekomst sneller te lopen. Hoe specifieker je traint, hoe beter.

In dat kader weten wij nog een bijzondere oefening, die goed is voor heel veel spieren rond je romp en heupen. Doe de oefening zo:

  • Ga op je rug liggen.
  • Je ellebogen leg je langs je zij en je armen zijn gebogen, zoals normaal onderweg.
  • Til nu je schouders en bovenrug van de grond.
  • Breng tegelijkertijd je rechterknie naar je borst en beweeg je linkerarm naar voren. Lijkt dat niet verdacht veel op hardlopen?
  • Laat je lichaam en ledematen zakken en wissel van kant.

 

Deze oefening maakt deel uit van een serie van vijftien HIIT-oefeningen (hoogintensieve krachttraining) uit een artikel in ons juli/augustusnummer, dat je kunt lezen via Blendle (€ 0,19) of via het hele nummer, dat je in onze webshop kunt kopen.
Elke maand publiceren we veel oefeningen, dus misschien wil je meteen wel een aantrekkelijk abonnement?

 

Tekst: Jordan Metzl
Foto: Mitch Mandel

Wil je voortaan elke dag onze Looptip en de laatste nieuwtjes op Runnersweb automatisch in je mailbox ontvangen? Meld je hier aan.