Kies je favoriete foamroller

Wat is het verschil tussen korte en lange, en geribbelde en egale foamrollers?

dinsdag, 10 oktober 2017, 7:00
Kies je favoriete foamroller

Massagetechniek

Met foamrollers kun je een massagetechniek toepassen die myofascial release wordt genoemd. Daarin zit de term ‘fascie’ verwerkt, een structuur in je lichaam rond organen en ook spieren (gemaakt van bindweefselmateriaal). Myo slaat op je spieren en in dit geval gaat het dus om het bindweefsel om je spieren.

Deze massagetechniek stimuleert en ontspant het spier- en bindweefsel en zorgt tevens voor een betere doorbloeding.

Triggerpoints
Met de kortste foamrollers kun je heel gericht triggerpoints masseren. Dat zijn knoopjes binnen je spieren die door te sterke stimulatie chemisch niet meer in staat zijn samen te trekken. Verder zijn korte foamrollers natuurlijk ook lekker handzaam om te vervoeren.

Langere foamrollers bieden het voordeel dat je er grotere oppervlakten mee kunt bedienen en zijn ook erg fijn om de volle lengte van je wervelkolom aan te pakken.

Met hardere of geribbelde foamrollers wordt de intensiteit van de massage heviger.

Wil je voortaan elke dag onze Looptip en de laatste nieuwtjes op Runnersweb automatisch in je mailbox ontvangen? Meld je hier aan.