Loop lekker met je baby

Twijfel jij nog over de aanschaf van een babyjogger? Gewoon doen!

zondag, 5 oktober 2014, 9:00
Loop lekker met je baby

Twijfel jij nog over de aanschaf van een babyjogger? Gewoon doen!

Ook na de geboorte van een kleine hoeft je loopbaan niet in rook op te gaan. Combineer meteen twee zaken (zorg en lopen) en ga op pad met een babyjogger. Een prima alternatief met enkele voordeeltjes voor vrouwen én mannen.

Je training wordt door het extra gewicht meteen een grotere uitdaging. Je verbrandt zo twintig procent meer calorieën. Mooi meegenomen, maar houd daar wel even rekening mee als je je schema opstelt. Je spreekt bovendien andere spiergroepen aan of gebruikt sommige spieren intensiever (zoals je buikspieren), en beide is meestal een voordeel.

Let er wel op dat je een goede loophouding hebt. En duw niet continu met dezelfde hand. Anders ontstaat een disbalans en krijg je problemen met je rug, wervelkolom of heupen. Hoe meer ruimte je kunt aanhouden tussen je voeten en de babyjogger, hoe beter dat is voor een vrije, ontspannen en normale looppas.

Let verder op de aanwezigheid van een rem, een vak of houder waarin je een bidon kunt opbergen, het gewicht en het comfort plus de bescherming voor je kind (voetenzak?). Besef dat een echt goede babyjogger misschien ongeschikt is voor alledaags gebruik.


Deze looptip is afkomstig uit de Runner’s World Complete Hardloopgids voor Vrouwen. Koop het tweehonderd pagina dikke boekwerk in de winkel of bestel deze in onze webshop (met korting voor abonnees; gratis verzending voor iedereen).