Melk de witte motor

Melk is de perfecte hersteldrank. Maar wat maakt melk tot zo'n superieure hersteldrank na je training?

zondag, 12 maart 2017, 7:00
Melk de witte motor

Wie melk consumeert, profiteert van deze acht ingrediënten:

  1. Caseïne: een eiwit dat langzaam wordt afgebroken, een verzadigd gevoel geeft en de spieropbouw stimuleert.
  2. Wei: een eiwit dat snel wordt afgebroken, waardoor de aminozuren direct beschikbaar komen voor spierherstel.
  3. BCCA: melk is rijk aan de Branched Chain Amino Acids leucine, isoleucine en valine, die zowel het herstel als de spiergroei bevorderen.
  4. Insuline-achtige groeifactoren: deze peptiden overleven de enzymen in maag en darm. Ze komen heelhuids in de bloedbaan aan, waar ze de spiergroei stimuleren.
  5. Koolhydraten: melk bevat lactose, een soort koolhydraat.
  6. Vet: melk bevat precies genoeg vet voor een langdurig verzadigd gevoel.
  7. Calcium: dit mineraal mobiliseert vet uit de vetcellen, zodat die kunnen worden verbrand.
  8. Elektrolyten: melk bevat ook natrium en kalium, die we tijdens het zweten verliezen en belangrijk zijn voor je vochthuishouding.

 

Wil je voortaan elke dag onze Looptip en de laatste nieuwtjes op Runnersweb automatisch ontvangen? Meld je hier aan.