Rekken of lopen bij verkeerslicht?

Wat doe je als je door de stad hardloopt en gedwongen wordt te stoppen door een verkeerslicht dat op rood staat? Maak van deze pauze een deugd.

maandag, 28 november 2016, 7:00
Rekken of lopen bij verkeerslicht?

Bewonderende blikken voor jouw rekoefening.

Het ligt niet echt in de aard van ons Hollanders om zomaar voor een rood fiets- of voetgangersstoplicht te wachten als er van de andere kant toch niets aan komt. Niet echt stoer, maar wel het noodlot tarten.

Maak van dat rood een deugd en doe een interessante en bovendien nuttige rekoefening. Goed voor je lichaam en eigen veiligheid. Bovendien levert het vast bewonderende blikken op.

Rekoefening

  • Omvat met beide handen de paal van het gewraakte verkeerslicht op heuphoogte.
  • Uiteraard doe je dat niet aan de wegkant, maar blijf je op de stoep.
  • Strek beide armen.
  • Laat je vervolgens zakken tot hurkzit.
  • Blijf zo een seconde of 10-15 zitten.
  • Op die manier rek je grote spiergroepen als rug- en bilspieren, die tijdens het lopen veel werk verzetten.
  • Lukt het je om zonder forceren de hakken op de grond te houden, dan rek je ook je kuitspieren en achillespezen in een moeite doo.

Bij groen niet onmiddellijk naar de overkant sprinten, dat kan je zomaar een spierscheuring opleveren. Da’s pas echt sneu.

Lees ook: Wachten voor het stoplicht

 

Wil je voortaan elke dag onze Looptip en de laatste nieuwtjes op Runnersweb automatisch ontvangen? Meld je hier aan.

Foto: Getty Images